La botiga: Una tasca complexa que tractem de forma pràctica.
Un objectiu de l’escola és ensenyar a valorar les matemàtiques com a eina útil per descriure i quantificar aspectes de la realitat quotidiana.
Un objectiu de l’escola és ensenyar a valorar les matemàtiques com a eina útil per descriure i quantificar aspectes de la realitat quotidiana.
És per aquest motiu que vàrem crear aquest àmbient de treball
pel coneixement matemàtic que es pretén desenvolupar.
Quan l'alumnat és a la botiga es troba amb la necessitat d'interpretar
informacions diverses, organitzar-les, estructurar-les i representar-les, per
tal de resoldre diferents situacions - problema.
Tanmateix, caldrà un domini del vocabulari, així com una classificació dels
diferents productes que trobarem al mercat.
Periòdicament els alumnes de cicle inicial aniran en grup reduït a la botiga, on treballaran per parelles
i desenvoluparan les diferents activitats segons les condicions que posi el
mestre.
Alguns dels continguts que es treballen a la botiga són:
- Confecció de llistes de la compra.
- Identificació de les botigues on comprar diferents productes.
- Comptatge amb euros.
- Càlcul del valor de la compra.
- Previsió del canvi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada