PER QUÈ FLOTEN LES COSES QUE FLOTEN?
Per fer-ho hem estat capficats durant 3 setmanes.
La primera setmana
vam fer els equips de treball i vam seleccionar 10 objectes: 5 objectes
que crèiem que flotarien en posar-los a l’aigua, i altres 5 que crèiem que
s’enfonsarien. Aquests objectes ens van servir per crear les hipòtesis de
treball.
Treballar en equip ens agrada, però sovint és difícil
arribar a acords.
La segona setmana vam pujar al laboratori i vam fer
l’experiment seguint fil per randa una pauta de treball. L’experiment consistia
en posar els objectes que cada equip tenia seleccionats a l’aigua i observar si
flotaven o s’enfonsaven.
Després vam haver de triar 70 gr de plastilina. No va
ser fàcil perquè havíem de descobrir com funciona la balança.
Així que vam tenir els 70 gr en vam fer una bola i en
posar-la a l’aigua vam observar que s’enfonsava.
Després vam agafar aquesta mateixa bola i la vam
modelar donant-li forma de canoa. La vam posar a l’aigua i vam observar que
flotava. Després vam posar-hi càrrega
fins que es va enfonsar.
La tercera setmana vam posar en comú les observacions
dels diferents equips. Vam verificar o desmentir les hipòtesis prèvies. I vam
plantejar-nos els perquès de cada observació.
Ara sabem que les coses no floten o s’enfonsen en
funció del que pesen, sinó que hi ha molts factors que cal tenir en compte.
Factors que estan tots relacionats entre ells:
- El material de què està fet.
- La densitat de l’objecte i la densitat de l’aigua.
- La força que fa cadascun dels objectes quan entren en contacte.
- La forma de l’objecte.
- La càrrega que suporta.
Ara només ens caldrà
transferir aquest aprenentatge a la següent pregunta: Per què floten els
vaixells?
DIVERCIÈNCIA A 2n A
DIVERCIÈNCIA A 2n B
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada